Spel uitleg
Gevangen in een futuristische samenleving waar de dingen ongelooflijk mis zijn gegaan, probeer je 'een betere dystopia' te creëren. Jij en je medespelers geven 'werkers', die worden vertegenwoordigd door dobbelstenen, de opdracht om middelen en grondstoffen te verzamelen. Deze grondstoffen kunnen worden ingezet om markten te bouwen, tunnels te graven tot infiltreergebieden, de allianties te versterken en geheime agenda's te versterken.
Terwijl je al deze acties uitvoert, plaats je sterren op een prachtig ontworpen bord (en andere plaatsen). Wanneer je de eerste bent die al je sterren heeft geplaatst, win je het spel!
Bevindingen
Dit is een van de eerdere games van Stegmaier en het valt me op hoe hij stukjes van eerdere spellen in zijn volgende lijkt mee te nemen. Het plaatsen van sterren op het bord is namelijk ook een belangrijk aspect in een van zijn volgende games die ik echt leuk vind, namelijk Scythe. Ik hou ervan om te zien hoe zijn ontwerpkwaliteiten zich in de loop der jaren ontwikkelen door zijn spellen te spelen en dit stapje voor stapje te ontrafelen, ik kan dan ook echt niet wachten op Red Rising..
Euphoria is duidelijk een zandbakspel in zijn kern en ik vind het geweldig! Het is een spel waarbij je iedere keer een nieuwe strategie kan uitproberen. Het zorgt ervoor dat ik het blijf introduceren! Daarnaast houd ik echt van het thema van het spel, al moet ik wel een beetje mijn best ervoor doen het daadwerkelijk te ervaren. Het doet me mijmeren over de wereld waarin we leven en over een nieuwe betere wereld te creëren die vol is met liefde en goede dingen.
Bekijk ook mijn let's talk about story over Euphoria in mijn story highlights op IG!
Een kopie van dit spel werd mij verstrekt door Stonemaier Games met als doel het schrijven van een review. Mijn mening blijft echter van mij.
BGG